ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ В ШКІЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
СХВАЛЕНО
Протокол засідання педагогічної ради Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 від 29.08.2024 № 1 |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ директора Охтирської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 від 29.08.2024 № 95 |
План заходів,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
в Охтирській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 8
Охтирської міської ради Сумської області
на 2024-2025 навчальний рік
№
п/п |
Заходи | Терміни
проведення |
Цільова аудиторія | Відповідальний |
1 | Засідання педагогічної ради «Про виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)» | 29.08.2024 | Педагогічні
працівники |
Адміністрація школи |
2 | Чергування учителів у їдальні, коридорах, ігровому майданчику, шкільному подвір’ї | Протягом року | Учні 1-11 класів | ЗДНВР Чергінець І.П., ЗДВР Голець Л.Л. |
3 | Співпраця з представниками сектору ювенальної превенції Національної поліції України, службою у справах дітей, соціальною службою для сім’ї, дітей та молоді | Протягом року | Адміністрація щколи, класні керівники,
практичний психолог, педагог-організатор |
|
4 | Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування | Протягом року | Класні керівники | Практичний психолог, соціальний педагог |
5 | Організація механізмів звернення та поновлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу | Вересень | Учні 3-11 класів | Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники |
6 | Бесіда «Суперечка. Конфлікт. Агресія. Як запобігти булінгу» | Вересень | Учні 1-4 класів | Класні керівники,
практичний психолог |
7 | Імітаційна гра «У новому товаристві. Як знайти спільну мову» | Вересень | Учні 1-2 класів | Практичний психолог, класні керівники |
8 | Бесіди «Правила й звичаї шкільного життя. Дитинство без насильства й жорстокості» | Вересень | Учні 1-11 класів | Класні керівники,
практичний психолог |
9 | Тренінгові заняття «Стосунки у колективі», «Конфлікти. Типи конфліктів. Знаходження конструктивного виходу з конфліктної ситуації» | Вересень | Учні 5-9 класів | Класні керівники,
практичний психолог |
10 | Заходи в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу (цькування) | Вересень | Учні 1-11 класів | ЗДВР, класні керівники,
практичний психолог, педагог-організатор |
11 | Тематичні батьківські збори «Булінг та кібербулінг – загрози сучасного світу» | Вересень | Батьки учнів 1-11 класів | Класні керівники |
12 | Урок відвертого спілкування «Як стримувати негативні емоції та реакції» | Жовтень | Учні 1 – 4 класу | Класні керівники |
13 | Бібліотечні уроки, бесіди «Стилі спілкування підлітків. Погляд збоку», «Булінг: як себе захистити» | Жовтень | Учні 5-9 класів | Практичний психолог, бібліотекар |
14 | Година корисних порад «Як не втратити друзів. Етика спілкування і вчинків», «Безпечна школа. Маски булінгу» | Жовтень | Учні 3-6 класу | Практичний психолог, класні керівники |
15 | Групові зустрічі для батьків «Що робити, якщо дитина може бути жертвою булінгу» | Жовтень | Батьки учнів 1-11класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
16 | Перегляд відеопрезентації «Приховані загрози віртуального світу» | Жовтень | Учні 6-10 класів | Практичний психолог |
17 | Конкурс-виставка плакатів на тему «Шкільному булінгу скажемо – Ні!» | Листопад | Учні 5-9 класу | Практичний психолог,
педагог-організатор |
18 | Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» | Листопад – грудень | Учні 1-11 класів | Педагогічний колектив |
19 | Година спілкування «Три сторони булінгу. Як булінг впливає на особистість» | Листопад | Учні 6-11класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
20 | Акція «Подаруй обійми» до Всесвітнього дня доброти | Листопад | Учнів 1-11класу | Практичний психолог, педагог-організатор |
21 | Тренінгові заняття «Як не піддаватися негативному впливу та вчасно сказати «Ні!» | Листопад | Учні 1-4 класів | Практичний психолог, класні керівники |
22 | Тренінгові заняття «Приниження інших – втрата власної гідності», «Конфлікт породжує насильство» | Грудень | Учні 5-8 класів | Практичний психолог, класні керівники |
23 | Інформування «Відповідальність за цькування» | Грудень | Учні 5-10 класів | Практичний психолог, класні керівники |
24 | Анкетування «Виявлення ризиків булінгу (цькування) в учнівському середовищі» | Грудень | Учні 6-10 класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
25 | Рекомендації щодо профілактики булінгу в класних колективах (за результатами анкетування) | Грудень | Класні керівники | ЗДВР Голець Л.Л.,
практичний психолог |
26 | Рекомендації учням та батькам щодо безпечного дозвілля під час зимових канікул | Грудень | Учні, батьки | ЗДВР Голець Л.Л., класні керівники |
27 | Поради «Як допомогти дітям впоратися з булінгом» | Січень | Батьківський колектив | Практичний психолог, класні керівники |
28 | Міні-тренінг «Мислимо критично, діємо безпечно. Правила поводження в Інтернеті» | Січень | Учні 2-5 класів | Практичний психолог, класні керівники |
29 | Перегляд та обговорення соціальних відео про булінг та кібербулінг | Січень | Учні 6-8 класів | Практичний психолог, класні керівники |
30 | Групова консультація «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг». | Січень | Учні 9-10 класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
31 | Круглий стіл «Залежність від соціальних медіа» | Лютий | Педагогічні
працівники |
Практичний психолог, соціальний педагог |
32 | Хвилинка відвертого спілкування «Не допускай насилля над іншими», «Мої особисті кордони» | Лютий | Учні 5-7 класу | Класні керівники,
практичний психолог |
33 | Етичні бесіди «Безконфліктне спілкування» | Лютий | Учні 1-4 класів | Практичний психолог,
класні керівники |
34 | Тренінгове заняття «Толерантість як умова спілкування» | Лютий | Учні 8-11 класів | Практичний психолог,
класні керівники |
35 | Інформаційні бесіди «Як уберегти себе від насильства», «Кібербулінг: безпечне віртуальне спілкування» | Лютий | Учні 7-11 класів | Практичний психолог, класні керівники |
36 | Тренінгове заняття «Як відстоювати власну позицію» | Лютий | Учні 5-6 класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
37 | Ділова імітаційна гра «Непередбачувані обставини» | Березень | Учні 5-7 класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
38 | Бесіда «Міфи і правда про булінг» | Березень | Учні 8-11 класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
39 | Консультація: «Основні прийоми розв’язання конфліктів між дітьми, як запорука попередження булінгу в дитячому колективі» | Березень | Педагогічні
працівники |
Практичний психолог, соціальний педагог |
40 | Гра-мандрівка «В ігри граємо дружніми зростаємо» | Березень | Учні 1-4 класів | Практичний психолог, педагог-організатор |
41 | Година спілкування «У моєму серці немає місця насильству й жорстокості» |
Квітень |
Учні 4-5 класу | Практичний психолог, соціальний педагог |
42 | Імітаційна гра з попередження булінгу «Якщо тебе ображають» |
Квітень |
Учні 1-3 класу | Практичний психолог, класні керівники |
43 | Розв’язання ситуативних завдань «Стережись! Бо що посієш, те й пожнеш» |
Квітень |
Учні 6-8 класу | Практичний психолог, соціальний педагог |
44 | Година спілкування «Як довіряти іншим і не нашкодити собі» |
Квітень |
Учні 9-10 класу | Практичний психолог, соціальний педагог |
45 | Розв’язання ситуативних завдань «Як протидіяти цькуванням та кібербулінгу?» | Травень | Учні 5-9 класів | Практичний психолог, класні керівники |
46 | Виготовлення колажу «Дитинство без насильства» | Травень | Учні 2-4 класів | Педагог-організатор, класні керівники |
47 | Анкетування учасників освітнього процесу щодо безпечного середовища в школі | Травень | Адміністрація школи, класні керівники | |
48 | Проведення консультацій з питань взаємин батьків з дітьми, консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | Травень | Батьки учнів | Адміністрація школи, практичний психолог, класні керівники |
49 | Бесіди «Літо – для друзів!», «Моє безпечне літо» | Травень | Учні 1-11 класів | Класні керівники |
Заступник директора з виховної роботи Людмила ГОЛЕЦЬ
Практичний психолог, соціальний педагог Людмила КОСЕНКО