Охтирська Загальноосвітня школа №8

ЦЕ ВРЯТУЄ ВАШЕ ЖИТТЯ! (Інформація щодо безпечних укриттів)

Правова просвіта школярів

Правове виховання – невід’ємна частина освітнього процесу, яка допомагає молоді зрозуміти свої права та обов’язки, а також навчитися жити в правовій державі. Протягом І семестру школі були організовані різноманітні заходи на правову тематику, які допомагали закріпити знання та розвивати логічне мислення. Наші вчителі проводили тематичні уроки, де розбирали реальні життєві ситуації, пов’язані з правом. Під час круглих столів та дискусій учні мали змогу обговорити актуальні правові проблеми та сформувати власну думку. У школі діють динамічні інформаційні стенди, присвячені правовим питанням.

Учні молодших класів з більшим інтересом сприймають інформацію, подану в ігровій формі. Тож для них були проведені наступні заходи: «Казкові пригоди», де діти аналізували казки з точки зору правових норм (добро і зло, справедливість, дружба); «Подорож до країни Правил» – учні створювали власні правила для класу або школи; «Права дитини», «Міжнародний день прав людини», під час яких школярі познайомилися з основними правами, які має людина і маленька дитина.

У 5 класі зосередились на формуванні первинних уявлень про права та обов’язки людини, правила поведінки в суспільстві та школі. Учні брали участь у таких тематичних заходах: «Мої права та обов’язки», «Правила дорожнього руху», «Що таке закон?».

Учні 6-9 класів під час тематичних занять досліджували основні права і свободи, закріплені у Конституції України («Моє конституційне право»);  обговорювали проблеми, пов’язані з використанням інтернету, соціальних мереж, захистом персональних даних («Цифрові права та безпека»);  розглядали наслідки правопорушень, скоєних неповнолітніми «Юридична відповідальність неповнолітніх»).

Учні старших класів обговорювали актуальні правові проблеми, пов’язані з кіберзлочинністю, авторським правом, дискримінацією («Сучасні правові виклики»); знайомилися з діяльністю правозахисних організацій, розглядали роль громадського контролю («Правозахисна діяльність»); досліджували правовідносин між громадянами та державними органами («Адміністративне право»); створювали навчальні презентації, аналізували подання  інформації в ЗМІ («Правова експертиза мас-медіа», «Факт чи фейк»).

Діти зрозуміли, що важливо не просто знати свої права, а й розуміти, як їх захищати, а також усвідомлювати свою відповідальність перед суспільством.

Запропоновані заходи дозволили сформувати в учнів правові почуття, активну позицію у правовій сфері; виробити навички і звички правомірної поведінки; подолати в свідомості помилкові погляди та переконання. Діти стали більш свідомими своїх прав та обов’язків, навчились вирішувати конфлікти мирним шляхом та брати відповідальність за свої вчинки.